FAQ

Veelgestelde vragen over Babycircle

De kleding

Zijn de kleren echt in goede staat?

Zeker! Ik controleer ieder kledingstuk grondig: zitten er vlekken of pilletjes op? Zitten alle knopen en naadjes nog goed vast?

Heel soms zijn de waslabels aan de binnenkant iets verwassen; of zijn knoopsgaatjes of houten knoopjes ietsjes gebruikt (want hout is nou eenmaal niet bedoeld om in de wasmachine te gaan 😉).

Maar ik garandeer dat de buitenkant van de kleding écht top is.

Zijn de kleren schoon?

Ja, alle kleding is uiterst zorgvuldig gewassen & gestreken, en zou zo in de kast kunnen!

Maar als je kindje gevoelig kan reageren, of als je simpelweg jouw eigen wasmiddel-geurtje in de kleding wilt hebben, dan raad ik aan om het na ontvangst zelf ook nog te wassen.

Waarom heb je zo weinig jongenskleding?

Ik probeer zo min mogelijk te bepalen of iets voor een jongen of een meisje bedoeld is - die keuze wil ik aan jou laten! Daarom staat bij de meeste kleding "uni".

De ene moeder zal het super leuk vinden om haar zoontje een lila trui te laten dragen, terwijl een ander dat nooit zou doen. Ik wil jullie alle opties aanbieden, zodat je zelf kan kiezen.

Alleen bij de kleding die heel uitgesproken voor een bepaald geslacht zijn (bijvoorbeeld kleding met volants en bloemetjes voor meisjes) geef ik dat aan. En dan is de keuze natuurlijk nog steeds aan jou ;)

Kopen

Hoe lang duurt de verzending?

Babycircle verzendt jouw aankoop binnen 1-3 werkdagen. Je krijgt natuurlijk een mail zodra jouw pakketje verzonden is.

Daarna is het afhankelijk van de pakketbezorger, maar meestal duurt dit 1-2 werkdagen.

Wat zijn de verzendkosten?

Verzending kost €3,95.

Verzending is gratis bij een bestelling van 4 items of meer.

Verzending van een kadobon kost €1.

De digitale kadobon wordt per mail verstuurd en dus is verzending gratis.

Kan ik mijn bestelling ook (gratis) ophalen?

Zeker! Stuur een appje of mailtje om te laten weten wanneer je langskomt.

Je haalt jouw bestelling bij mij thuis in Hilversum op.

Dit is natuurlijk gratis.

Hoe vallen de maten?

Omdat ik veel verschillende merken verkoop, kan ik geen maattabel maken. Maar ik beschrijf de fit bij ieder product en gebruiken hiervoor de maattabel van het desbetreffende merk.

In het algemeen zie ik wel dat zuid-Europese merken (bijv. het Italiaanse Babe & Tess, Spaanse 1+ in the family, Zara en Búho of het Portugese Play up) vaak wat kleiner vallen dan Nederlandse merken.

Als je zeker wilt weten dat je de juiste maat hebt, dan raad ik je aan om op de site van het desbetreffende merk te zoeken naar de maattabel. Of je kunt contact opnemen met mij!

Ik heb een setje gekocht, telt dit als 2 items voor gratis verzending?

Dit telt alleen als 2 items wanneer ieder kledingstuk zijn eigen productpagina had. Je hebt bijvoorbeeld het shirtje en broekje los van elkaar gekocht.

Indien je het als set gekocht hebt - dus als het shirtje en broekje op dezelfde productpagina stonden (en bijvoorbeeld samen op de foto), dan telt het als 1 item.

Waarom moet ik een account aanmaken?

Dit is zodat ik jouw order sneller kan verwerken en zodat jij jouw gekochte kleding in een paar eenvoudige stappen kunt terug verkopen.

Alle belangrijke informatie (jouw ordernummer & kleding die je gekocht hebt) staat zo namelijk bij elkaar. Op die manier heb jij jouw terug-verkoop zo gepiept!

Ik heb me bedacht over mijn aankoop en wil het retourneren. Hoe moet dat?

  • Wanneer je je bedacht hebt na een bestelling, kun je jouw bestelling binnen 14 dagen retourneren.
  • Neem contact op met mij. Ik zal een retourlabel voor jou maken en naar je mailen.
  • Je verstuurt het pakketje z.s.m. naar Babycircle terug (uiterlijk binnen 14 dagen).
  • Babycircle betaalt de retourkosten.

Verkopen

Kan ik kleding verkopen die ik niet bij Babycircle heb gekocht?

Zeker! Ik selecteer met name op type product & stijl. Zie Hoe werkt het? voor meer informatie.

Wat kost het om kleding te verkopen?

Dit is gratis!

Ik betaal de verzendkosten voor jou om het pakketje naar mij op te sturen. Je hoeft het dus alleen maar in te pakken en op te sturen :)

Hoeveel ontvang ik voor de kleding die ik verkoop?

Als je het bij Babycircle gekocht hebt, dan kun je 40% van je aankoopbedrag terug krijgen, in de vorm van een waardebon, als het in dezelfde goede staat is. Liever cash? Dan krijg je 30% van je aankoopbedrag terug.


Heeft de kleding toch wat lichte gebruikssporen (bijv. licht pillig of een klein vlekje)? In overleg kun je dan waarschijnlijk nog 20% van je aankoopbedrag terug krijgen.


Heb je het kledingstuk niet bij Babycircle gekocht, maar wil je het toch aan mij verkopen?
Kijk of je een vergelijkbaar item op onze site kunt vinden (merk & type kledingstuk). Waarschijnlijk krijg je ongeveer de helft van de verkoopprijs van dat product. Of neem app of mail mij om een meer nauwkeurige te krijgen.

Ik heb kleding met een kadobon gekocht. Hoeveel krijg ik terug?

Bij de terugverkoop maakt het geen verschil als je een (gedeelte van een) bestelling met een kadobon betaald hebt. Je krijgt dus dezelfde bedragen als bij de vraag hierboven genoemd:

40% bij kleding in goede staat & uitbetaling in een waardebon;
30% bij kleding in goede staat & uitbetaling in cash;
20% bij kleding met lichte gebruikssporen (mag in waardebon of in cash uitgebetaald worden).

Ik heb kleding met een kortingscode gekocht. Hoeveel krijg ik terug?

Het percentage wat je terug krijgt wordt altijd berekend over jouw aanschafbedrag.

Heb je kleding gekocht bij Babycircle met een kortingscode, dan krijg je een percentage van het bedrag dat je daadwerkelijk betaald hebt (dus niet wat het kledingstuk oorspronkelijk kostte).

Voorbeel: Je had een kortingscode voor 20% korting. Je kocht een truitje die 10 euro kostte, maar je hebt dus 8 euro betaald.

Je verkoopt het truitje terug in dezelfde goede staat en wilt in een waardebon uitbetaald krijgen. Daarmee krijg je 40% van 8 euro terug = 3,20 euro terug.

Wanneer ontvang ik mijn geld?

Je kunt jouw pakketje volgen via track & trace. Wanneer ik het ontvangen heb, en de staat van de kleding is zoals besproken, betaal ik je binnen 5 dagen uit.

Het zal per bank verschillen wanneer het dan precies op je rekening staat.

Welke kleding kan ik aan Babycircle verkopen?

Ik koop kleding die nog écht mooi is en in de stijl van de shop past. Daarin kijk ik niet zozeer naar merken: van Hema tot Konges Sløjd - ik wil alle mooie & goede babykleding een tweede leven geven!

Sommige type kleding koop ik niet:
- Kapotte kleding
- Kleding met vlekjes
- Kleding van mindere kwaliteit (bijv. Wibra, Primark - zie ook de volgende vraag)
- Basic rompers
- Sokken & ondergoed
- Accessoires, zoals mutsen (tenzij als onderdeel van een setje)
- Schoenen
- Slaapzakken
- Zwemkleding
- Kleding bij Babycircle in de sale gekocht

Welke merken kan ik aan Babycircle verkopen?

Deze merken nemen wij altijd aan, mits de stijl in onze shop past & de staat van de kleding goed is:
Kijk ook bij Hoe werkt het? voor meer info.

- 1+ in the family
- A.na.log
- Alwero
- Arket
- Aymara
- Babe & Tess
- Bonton
- Búho
- Daily Brat
- Dilling
- Donsje Amsterdam
- Emile et Ida
- Engel natur
- Gray label
- Heart of gold
- Hejlenki
- House of Jamie
- Joha
- Ketiketa
- Kidchella the label
- Kids of april
- Kidwild organics
- Konges Sløjd
- Levi's
- Lil' Atelier
- Lillé
- Little indians
- Louloúdi
- MarMar Copenhagen
- Mingo
- Minimalisma
- Moonbeam collective
- Name it
- Nanami
- Nixnut
- No labels kidswear
- Numero 74
- Patagonia
- Petit filippe
- Pexi lexi
- Phil & Phae
- Piupiuchick
- Play up
- Poudre organic
- Quincy mae
- Riffle Amsterdam
- Rylee + Cru
- Snug
- Susukoshi
- The simple folk
- Tiny by me
- Wedoble
- Wheat
- Yumi baby

Deze merken nemen wij vaak aan, maar altijd in overleg, want de stijl moet passend zijn bij onze shop:

- Ammehoela
- Bla bla bla
- Esprit
- Ezzies
- Feetje
- Frendz
- GAP
- H&M
- Hema
- Just small
- Kiabi
- La Redoute
- Liefiess
- Mango
- Müsli
- Noppies
- Merk onbekend
- Petit Bateau
- Prenatal
- P'tit Filou
- Sweet & soft
- Tinymoon
- Tumble 'n dry
- Zara
- Zeeman
- Zero2three
- Wollie kids
- Zelfgemaakte kleding

Deze merken koop ik niet:
- Primark
- Wibra

Staat jouw merk er niet bij? Stuur mij een berichtje!

Kan ik kleding uit de sale van Babycircle terug verkopen?

Nee, deze kleding koop ik niet meer terug omdat deze items uit de collectie gaan. Dat kan zijn omdat ze niet meer in de stijl passen, of soms omdat ze eerste tekenen van gebruik beginnen te vertonen (bijv. een beetje pillig). Als dat laatste het geval is, dan staat dat natuurlijk altijd in de omschrijving vermeld.

Kan ik mijn pakketje ook bij jou afgeven i.p.v. opsturen?

Het zou fantastisch zijn als je dat zou willen doen!

Je kunt jouw pakketje afgeven bij mij thuis in Hilversum. Neem contact op om een tijd af te spreken.

Hoe moet ik mijn pakketje verpakken?

Hergebruik het liefst een oude doos of ander verpakkingsmateriaal.

Je kunt het ook in een tasje wikkelen en dichtplakken met tape.

Zorg er in ieder geval voor dat de verpakking passend is, zodat de pakketbezorger zo min mogelijk lucht hoeft te vervoeren :)

Ik heb kleding van Babycircle kado gegeven. Kan de ontvanger het ook terug verkopen?

Zeker! Geef het ordernummer door aan de ontvanger of laat hem/haar een mailtje sturen naar linde@babycircle.nl of een appje sturen.

Overig

Kan ik een cadeaubon kopen?

Zeker! Zie de pagina Kadobonnen. Je kunt kiezen uit een digitale kadobon of een fysieke kadobon.

De digitale kadobon ontvang je vrijwel direct per mail.

De fysieke kadobon is een kaartje en stuur ik binnen 2 werkdagen naar je op. Verzendkosten hiervoor zijn € 1.

Waarom verkoopt Babycircle niet alleen duurzame merken?

Ook ik heb natuurlijk een grote voorkeur voor duurzame kleding & merken. Maar ik vind ook dat als een kledingstuk eenmaal gemaakt is, dat het zo lang mogelijk gebruikt zou moeten worden. Op die manier zijn er weer minder nieuwe kleren nodig!

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?

Stel je vraag per mail of WhatsApp!

Contact